مجمع عمومی سالیانه شرکت هوشمند اول بهشتی

مجمع عمومی سالیانه شرکت هوشمند اول بهشتی برگزار شد
جلسه مجمع عمومی سالیانه شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب) با حضور اعضای هیئت مدیره، مدیران و مدیر عامل شرکت، در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۹۹ در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این جلسه پس از قرائت دستور جلسه، جناب آقای دکتر صابر منادی مدیرعامل شرکت هاب، به بیان روندهای گذشته و رویکرد آینده شرکت پرداختند و بر تغییر مسیر و رویکرد هاب به شتابدهی تاکید کردند. در ادامه مدیران واحدها دستاوردهای شرکت هاب را در این سال مالی تشریح کردند و اعضای هیئت مدیره نیز ضمن اظهار رضایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی شرکت، به بیان نظرات خود پیرامون مباحث مطرح شده پرداختند.

هاب حامی چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی (بازی‌سازی آنلاین)

برای دومین سال متوالی، شرکت هوشمند اول بهشتی(هاب) یکی از حامیان چهارمین دوره هکاتون بازی‌های جدی خواهد بود. این دوره از ۱۹ تا ۲۱ آذرماه و این‌بار بصورت آنلاین برگزار خواهد شد.

اگر بازی‌ساز یا بازی‌پژوه علاقه‌مند به بازی‌های جدی هستید، تنها تا ۷ آذرماه مهلت دارید برای شرکت در این مسابقه با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی و تسهیلات تجاری‌سازی ثبت‌نام کنید.

هکاتون بازی‌­های جدی ۱۳۹۹ یک رویداد بازی­‌سازی سه روزه برای ساخت نسخه اولیه­‌ای از بازی‌های دیجیتالی یا رومیزی با موضوع «مهارت­‌های زندگی: مواجهه با همه‌­گیری بیماری‌­ها» است که هم­زمان در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان برگزار خواهد شد.

به دلیل شیوع بیماری کرونا، امسال برگزاری هکاتون و منتورینگ تیم‌­ها کاملا به صورت مجازی و از طریق پلتفرم­‌های آنلاین پیگیری خواهد شد.

هاب در رویداد بازی‌های جدی ۱۳۹۹

حمایت‌ها و اولویت‌های هاب در رویداد امسال به شرح زیر است:

      • ۵۰ میلیون تومان تسهیلات شتاب‌دهی
      • ۵ میلیون تومان جایزه نقدی برای آثار منتخب در ژانر هایپرکژوآل

لازم به یادآوری است هاب به‌عنوان یکی از حامیان سومین دوره جایزه بازی‌های جدی در سال ۱۳۹۸، از بازی‌های حوزه آموزش در بخش جشنواره بازی جدی سال با اهدای ۵ میلیون تومان جایزه نقدی تقدیر کرد.


جهت ثبت‌نام در چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی، اینجا کلیک بفرمایید.


جهت آشنایی بیشتر با جشنواره جایزه بازی‌های جدی، می‌توانید مطالب زیر را مشاهده نمایید:

برگزاری دوره “مقدمه‌ای بر کاروکسب”

دانش کاروکسب مجموعه ادراکی یک فرد از نیاز‌های بازار، روابط کاری، مهارت‌های بین‌فردی و تجارب وی است که به او در انتخاب، پیشبرد و بهینه‌سازی مسیر کاری و زندگی حرفه‌ای خود کمک می‌کند. در این دوره کوتاه سعی خواهد شد تا سرفصل‌های مورد نیاز یک دانشجو پیش از ورود جدی به دنیای کاروکسب پوشش داده شود و بر اساس سرنخ‌هایی که در این دوره ارائه می‌شود، بتواند آنچه را در مسیر پیشرفت شغلی خود لازم دارد دریابد و در صورت احساس نیاز اقدام به کسب دانش عمیق‌تر نماید. این دوره با همکاری شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب)، پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و موسسه معنا برگزار می‌شود. سرفصل‌های دوره به شرح زیر است:

جلسه اول: مقدمه؛ مبانی کاروکسب؛ پنل آشنایی با دوره (ثبت‌نام)

هدف دوره کاروکسب انتقال مجموعه‌ای هماهنگ از مفاهیم توسعه شخصی و شغلی، کارآفرینی، و توسعه و مدیریت کسب‌وکار به مخاطبان است. این مفاهیم معمولاً در قالب‌ کارگاه‌های گوناگون و رشته‌های تحصیلی مختلف همچون مهندسی صنایع، مدیریت، کارآفرینی و MBA ارائه می‌شوند. در این دوره تلاش می‌کنیم تا بدون عمیق شدن در جزییات فنی هریک از این رشته‌ها، مخاطبان را با دانش و مهارت‌های عمومی که برای یک زندگی شغلی باکیفیت در هریک از مسیرهای ممکن (از قبیل کارمندی، فریلنس، مدیریتی، کارآفرینی، …) لازم است آشنا کنیم. شایان تاکید است که این دوره قصد تشویق سبک زندگی شغلی خاصی را ندارد، زیرا معتقدیم نشاط اجتماعی و بالندگی اقتصاد کشور تنها در سایه ارتقاء کیفیت انواع مشاغل ممکن است. بعلاوه، هر فرد بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، اقتضائات زندگی خانوادگی و نیازهای مقطعی بازار، ممکن است در طول ده‌ها سال چندین بار سبک‌ زندگی شغلی خود را تغییر دهد. به همین دلیل آشنایی کلی با مفاهیم کلیدی توسعه شخصی، مدیریت و کسب‌وکار، نیازمندی مهمی برای دانش‌آموختگان تمام رشته‌های تحصیلی است.

با توجه به تنوع دروس ارائه‌شده، لازم است در جلسه اول شرکت‌کنندگان دوره کاروکسب را با ساختار و منطق کلی دوره آشنا ‌کنیم. بعلاوه در این جلسه توضیح مختصری درباره هریک از دروس ارائه‌شده در نه جلسه بعدی به حاضرین ارائه خواهد شد.

جلسه دوم: مبانی بازاریابی، نوآوری، مدیریت محصول و مدل کسب‌وکار (ثبت‌نام)

بازاریابی در تعبیری عمومی، به معنی شناخت یک نیاز یا مشکل، یافتن راه‌حل، پیاده‌سازی محصول/خدمت و معرفی آن به مخاطب هدف است. بازاریابی با استفاده از تلفیقی از دانش، تجربه و خلاقیت، ضمن آنکه باید همه جوانب داخلی یک کسب‌وکار و همچنین شرایط بازار رقابتی را در نظر بگیرد، لازم است برای مدیریت محصولات فعلی و توسعه محصولات آینده شرکت، برنامه‌ریزی مدون، قابل‌اجرا و قابل‌اندازه‌گیری داشته باشد؛ در این جلسه موارد زیر پوشش داده خواهد شد:

  • تفکیک بازارها و انتخاب بازار هدف
  • تعریف ویژگی‌های مشتری و ارزش بلندمدت مشتری
  • ویژگی‌های رقابتی، تمایز و ارزش پیشنهادی به مشتری
  • قیمت‌گذاری، تبلیغات و عرضه محصول
  • چرخه عمر محصول
  • استراتژی‌های بازاریابی و روش‌های تحقیق بازار
  • مدل‌های درآمدی کسب‌وکارها
  • مدیریت نوآوری و فناوری

جلسه سوم: مبانی مدیریت عملیات و پروژه (ثبت‌نام)

لازمه کامیابی در مدیریت یک کسب‌وکار، تعریف اهداف واقع‌بینانه و شناسایی ابزار لازم و بکارگیری بهینه منابع برای دستیابی به این اهداف است؛ به این منظور لازم است بتوانیم محصول یا خدمت تعریف‌شده‌ای را با کیفیت معین و در زمان مشخص به دست مشتری برسانیم و در این راه بهره‌وری عملیاتی و منافع اقتصادی شرکت نیز باید مدنظر قرار داشته باشند. این جلسه به طور کلی به آشنایی با مفاهیم پایه مدیریت اجرایی کسب‌وکار اختصاص دارد و موارد زیر پوشش داده خواهد شد:

  • تعریف و مفاهیم اساسی مدیریت عملیات، مدیریت پروژه و فرآیندهای کسب‌وکار
  • پنج فرآیند اصلی مدیریت پروژه
  • ساختار شکست کار و گانت‌چارت
  • مدیریت ریسک‌های اجرایی
  • پنج مدل توسعه پروژه
  • برخی از معیارهای پایش و تحلیل مدیریت عملیات
  • مدیریت پروژه چابک

جلسه چهارم: مبانی حسابداری (ثبت‌نام)

یک کسب‌وکار (حتی از نوع غیرانتفاعی آن) یک سازمان مالی است! به عبارتی ارزش یک کسب‌وکار بر اساس ارزش افزوده آن سنجیده می‌شود، یعنی آیا خروجی آن بیشتر از منابعی است که بکار گرفته ‌است یا نه. این جلسه به طور کلی به آشنایی مقدماتی با صورت‌های مالی شرکت‌ها و نحوه تفسیر آن‌ها اختصاص دارد و موارد زیر پوشش داده خواهد شد:

  • تعریف حسابداری؛ علت نیاز به حسابداری و اطلاعات مالی؛ استفاده‌کنندگان از معادله حسابداری
  • تاثیر وقایع مالی بر معادله حسابداری
  • عناصر اصلی حسابداری شامل دارایی، بدهی، سرمایه، درآمد و هزینه
  • صورت وضعیت مالی یا ترازنامه
  • صورت سودوزیان یا عملکرد
  • آشنایی با حسابداری بهای تمام‌شده
  • طبقه‌بندی هزینه‌ها

در ادامه مباحث جلسه قبل، در این جلسه نیز به این موضوع می‌پردازیم که داشبورد مدیریت مالی و تحلیل کمی یک کسب‌وکار شامل چه ابزارهای مهمی است و چگونه باید از آنها استفاده کرد. این جلسه به طور کلی به آشنایی مقدماتی با مبانی مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری اختصاص دارد و موارد زیر پوشش داده خواهد شد:

جلسه پنجم: مبانی مدیریت مالی (ثبت‌نام)

  • تجزیه و تحلیل افقی و عمودی صورت‌های مالی
  • تجزیه و تحلیل به کمک نسبت‌های مالی شامل نسبت‌های نقدینگی، فعالیت، اهرمی، سودآوری و نیز نسبت‌های مربوط به ارزش بازار سهام
  • مفهوم سرمایه‌گذاری شامل ریسک و بازده سرمایه‌گذاری و توجیه‌پذیری اقتصادی
  • تجزیه و تحلیل نقطه سربه‌سر
  • روش‌های مختلف تامین منابع مالی؛ مزایا و معایب هریک

جلسه ششم: مبانی علم اقتصاد (ثبت‌نام)

اقتصاد در ساده‌ترین تعبیر، علم تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود و به عبارتی، علم بررسی نحوه تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات است. این جلسه به طور کلی به آشنایی مقدماتی با مفاهیم کاربردی اقتصاد خرد و کلان اختصاص دارد. دو بخش اقتصاد خرد و اقتصاد کلان ذاتاً و بویژه در کاربرد بسیار متفاوت هستند. در این جلسه موارد زیر پوشش داده خواهد شد:

  • در بخش اقتصاد خرد که در تصمیم‌گیری‌های داخل یک کسب‌وکار مستقیماً دخیل است، مواردی از قبیل بررسی قیمت تمام‌شده کالا و خدمات، محاسبه هزینه‌های عملیاتی، تحلیل بازدهی فعالیت‌های بازاریابی و بررسی منحنی‌های عرضه و تقاضا مورد بحث قرار خواهند گرفت.
  • در بخش اقتصاد کلان که مستقیماً در تصمیمات روزمره مدیریت کسب‌وکار تاثیر نمی‌گذارد اما به داشتن بینش عمومی برای هر فرد عادی و بویژه صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند، مباحثی از قبیل رشد اقتصادی، شاخص‌های مهم پیشرفت جامعه، نرخ تورم، نرخ بیکاری، سیاست‌های بانک مرکزی و سود سپرده‌ها مطرح خواهند شد.

جلسه هفتم: مبانی حقوق کسب‌وکار (ثبت‌نام)

هنگامی که واژه حقوق به عنوان پیشوند هر عبارتی از جمله کسب‌و کار قرار می‌گیرد، شاید در اولین نگاه دادگاه‌ها و فرآیندهای پیچیده و پرهزینه حل اختلاف به ذهن متبادر شود؛ اما این همه‌ی مساله نیست! در یک فرآیند صحیح و روشن حقوقی، یک کسب‌وکار هرگز بدون در نظر گرفتن نکات دقیق حقوقی از ابتدا تا انتها، نمی‌تواند به موفقیت برسد. اتفاقات کوچک حقوقی حقیقتاً می‌تواند نتایج مثبت یا منفی پردامنه‌ای برای کسب‌وکار به بار بیاورد. این جلسه به طور کلی به آشنایی مقدماتی با مبانی حقوقی و قانونی شرکت‌ها اختصاص دارد. بر این اساس تلاش می‌کنیم با طرح موضوعات زیر افق‌های روشنی از حقوق کسب‌وکار به مخاطبین نشان داده شود:

  • مفهوم مشارکت و مدل‌های قابل اجرا
  • آشنایی با ابعاد حقوقی سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار
  • آشنایی با ساختارهای رایج شرکت
  • آشنایی با نکات حقوقی تعامل بین شرکا در شرکت
  • آشنایی کلی با قراردادهای متداول در کسب‌وکار
  • آشنایی اجمالی با فرآیندهای حل اختلاف قراردادی

جلسه هشتم: مبانی ارتباطات و تیم‌سازی (ثبت‌نام)

در ساخت تیم چهار مرحله اصلی و یک مرحله فرعی وجود دارد. در این جلسه فرآیند ساخت تیم (شامل مراحل اصلی شکل‌گیری، مواجهه، قانون‌گذاری و عملکرد بالا) از طریق تمرین به افراد آموزش داده می‌شود. در صورتی‌که افراد بصورت یک تیم در کارگاه حاضر باشند می‌توان انتظار داشت در انتهای کارگاه بتوانند در مورد تیم‌هایشان و مراحلی که در آن هستند با یکدیگر صحبت کنند. در مرحله فرعی به تیم آموزش می‌دهیم که نقش‌ها در تیم ثابت نیست و می‌توان ساختار تیم را بارها تغییر داد و در صورت لزوم از ابتدا ساخت. در این جلسه سرفصل‌های زیر را پوشش خواهیم داد:

  • ارتباط چیست؟
  • تفاوت ارتباط با مهارت ارتباطی
  • سیستم بازخورد در یک ارتباط
  • تیم چیست
  • تفاوت کار تیمی و گروهی
  • چرا کار تیمی؟
  • مراحل ساخت تیم

جلسه نهم: مبانی تصمیم‌گیری و مهارت مذاکره (ثبت‌نام)

توانایی تصمیم‌گیری اثربخش، یک شایستگی بسیار کلیدی برای انسان است. برخی از انتخاب‌های شخصی یا جمعی، تاثیرات بزرگ و گاهی غیرقابل بازگشت بر سرنوشت خودمان یا دیگران می‌گذارد. هدف از این جلسه، آشنا شدن مخاطبان با انواع تصمیم‌گیری و عوامل موثر بر انتخاب و قضاوت‌های مهمی است که باید علیرغم زمان و اطلاعات محدود اتخاذ ‌شوند.

بسیاری از تصمیمات ما در ارتباط با بازیگرانی با ترجیحاتی متفاوت از ترجیحات ما گرفته می‌شود. تصمیمات ما در هنگام مذاکره، همانند تصمیمات فردی، ممکن است غیرعقلانی باشند. با نظرداشت این نکته که نتایج مذاکره، از تصمیمات تمام شرکت‌کنندگان در آن تاثیر می‌پذیرد، اتخاذ تصمیمات معقول، شانس رسیدن به توافق و دستاوردهای باارزش در مذاکره را بالا می‌برد. در این جلسه سرفصل‌های زیر را پوشش خواهیم داد:

  • سیستم‌های تفکر دوگانه و سوگیری‌های ذهنی در تصمیم‌گیری
  • انواع تصمیم‌گیری و اقتضائات آن در شرایط متفاوت محیطی و کسب‌وکار
  • سوگیری‌های ذهنی رایج در مذاکره
  • دادن چارچوبی برای مذاکره و تجویز روش‌هایی برای ارتقاء قابلیت تصمیم‌گیری در این حوزه

جلسه دهم: انتخاب مسیر شغلی؛ پنل جمع‌بندی دوره (ثبت‌نام)

در مسیر تدوین کارراهه شغلی ابتدا باید ویژگی‌ها و توانمندی‌های خود را بشناسید تا دریابید از مجموعه مهارت‌های لازم برای انجام امور مختلف، کدامیک در شما بصورت برجسته‌تری یافت می‌شود. همچنین شناخت علایق و انگیزه‌های کاری هر فرد بسیار تعیین‌کننده است. پس از کشف موقعیت فعلی، ایجاد آگاهی نسبت به مسیرهای موجود برای رشد و توسعه می‌تواند در تعیین چشم‌انداز شغلی فرد موثر باشد. در انتها لازم است با برنامه‌ریزی توسعه فردی، شکاف موجود میان شرایط فعلی و شرایط مدنظر را محقق نمود. در این جلسه سرفصل‌های زیر را پوشش خواهیم داد:

  • شناخت خویشتن
  • شناخت حوزه‌های شغلی
  • گزینه‌های مختلف مسیر شغلی
  • نحوه تطبیق خویشتن با حوزه‌های شغلی
  • برنامه‌ریزی توسعه فردی
  • پنل جمع‌بندی دوره کاروکسب

مدرسین دوره

فاطمه امیرآبادی

دکترای روانشناسی؛ ارزیاب، مدرس و کوچ مهارت‌های رفتاری؛ علاقه‌مند به آموزش مهارت‌های کار تیمی و کوچینگ تیم‌های مختلف در سازمان‌ها و استارت‌آپ ها

پژمان امینی

دانش‌آموخته مهندسی الکترونیک از دانشگاه تهران و مدیریت اجرایی از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا لوس‌آنجلس؛ کارآفرین و موسس کسب‌وکار؛ مدیر در شرکت‌های بین‌المللی با ۲۰ سال سابقه فعالیت حرفه‌ای

محمدرضا پنداشته‌پور

دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه تهران؛ وکیل دادگستری؛ مدرس دانشگاه؛ مشاور حقوقی شتابدهنده هاب، شهرداری تهران و شرکت‌های استارت‌آپی؛ داور تجاری

علی‌اکبر جعفری

فوق‌لیسانس حسابداری و DBA حرفه‌ای دانشگاه تهران؛ متخصص در امور حسابداری، حسابرسی و مالیاتی، کارآفرینی و مدیریت مالی؛ کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی؛ مدیریت آموزشگاه فنی حرفه‌ای

شیدا جعفری

دانش‌آموخته مدیریت منابع انسانی؛ مدرس و محقق در حوزه انگیزش و مهارت‌های رفتاری؛ کوچ، ارزیاب و مشاور در حیطه مدیریت نیروی انسانی

شاهین حقی

دانش‌آموخته مهندسی الکترونیک و مدیریت اجرایی از دانشگاه صنعتی شریف؛ معاون نوآوری و توسعه کسب‌وکار شرکت هاب؛ مشاوره و تدریس در حوزه‌های تحول دیجیتال، مدیریت فناوری، بهبود فرایندهای کسب‌وکار و تصمیم‌گیری

امیر شاهرخی

دانش‌آموخته مدیریت با پس‌زمینه مهندسی؛ رئیس هیئت مدیره گروه موسسات معنا؛ مدرس دروس مدیریت استراتژیک، رهبری و مدیریت تحول سازمانی

میربهزاد فیض‌بخش

دکترای کسب‌وکار با گرایش بازاریابی؛ مسترکوچ ان ال پی؛ مشاور شرکت‌ها و منتور تیم‌های استارتاپی؛ مدرس دروس بازاریابی، مذاکره، ارتباطات موثر، تیم‌سازی و پروفایلینگ

هاب حامی چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی(مقاله حوزه بازی‌جدی)

چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی با حمایت شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب)، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ورزش و جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بیش از ده سازمان دیگر تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های علمی و صنعتی را برای توسعه بیش ‌از پیش بازی‌های جدی در کشور فراهم و حلقه های توسعه را از تحقیقات دانشگاهی تا تجاری‌سازی محصولات موجود در صنعت تقویت کند.

این دوره رویداد با نگاهی کلان‌تر نسبت به سرگرمی‌های هدفمند، علاوه بر بازی‌های دیجیتال، حامی سایر سرگرمی‌‌های جدی همچون بازی‌های رومیزی یا شبیه‌‌سازها هم خواهد بود.

هاب در رویداد بازی‌های جدی ۱۳۹۹

حمایت‌ها و اولویت‌های هاب در رویداد امسال به شرح زیر است:

  • تا سقف ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب سرمایه‌گذاری و شتابدهی  در بخش جشنواره، با اولویت بازی‌های مبتنی بر فناوری‌های برتر (واقعیت مجازی و واقعیت افزوده)
  • تا سقف ۵ میلیون تومان جایزه نقدی و ۵۰ میلیون تومان در قالب سرمایه‌گذاری و شتابدهی در بخش هکاتون، با اولویت بازی‌های هایپرکژوال

لازم به یادآوری است هاب به‌عنوان یکی از حامیان سومین دوره جایزه بازی‌های جدی در سال ۱۳۹۸، از بازی‌های حوزه آموزش در بخش جشنواره بازی جدی سال با اهدای ۵ میلیون تومان جایزه نقدی تقدیر کرد.

برای دانلود فراخوان کامل SeGaP2020 به زبان فارسی، اینجا کلیک کنید. 

جهت ثبت نام در چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی، به لینک زیر مراجعه فرمایید:

http://segap.ir/fa/page.php?rid=154


جهت آشنایی بیشتر با جشنواره جایزه بازی‌های جدی، میتوانید دو مطلب “بازی‌های جدی بازاری جدید برای بازی‌سازان” و “اختتامیه سومین دوره بازی های جدی سال ۱۳۹۸” را مشاهده نمایید.

برگزاری دوره‌های «مقدمه‌ای بر کار و کسب» و «طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی»

دانشگاه شهیدبهشتی با همکاری هوشمند اول بهشتی (هاب) و انستیتو ملی بازی سازی، دو دوره در قالب مدرسه تکمیلی در دانشکده‌ی مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌کند.

در دوره «مقدمه‌ای بر کار و کسب» سعی خواهد شد تا سرفصل‌های مورد نیاز یک دانشجو پیش از ورود جدی به دنیای کار و کسب پوشش داده شود و بر اساس سرنخ‌هایی که در این دوره ارائه می‌شود، بتواند آنچه را در مسیر پیشرفت شغلی خود لازم دارد، دریابد و در صورت احساس نیاز، اقدام به کسب دانش عمیق‌تر نماید.

همچنین، دوره «طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی» با هدف آشنایی با صنعت بازی‌های ویدیویی و آشنایی با فرآیند طراحی و توسعه‌ی این بازی‌ها در پلتفرم اندروید طراحی شده است. در این دوره تلاش می‌شود آگاهی مختصری در مورد سه بخش طراحی، هنری و فنی بازی‌های موبایلی ارائه شود. دانشجویان در طول این دوره می‌توانند از مهارت‌ها و علاقمندی‌های خود در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی استفاده کنند و در پایان، یک محصول قابل عرضه به بازارهای داخلی ارائه نمایند.

برای ثبت نام در این دو رویداد به آدرس ایوند مربوط به هردوره مراجعه نمایید.

ثبت نام در دوره مقدمه‌ای بر کار و کسب

ثبت نام در دوره طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی

کارگاه هایپرکژوال

انستیتو ملی بازی‌سازی نخستین کارگاه طراحی بازی‌های هایپرکژوال را با حضور محمد میرزایی و بهزاد خرم، با موضوع طراحی شیب و بام سختی در بهمن ماه برگزار می‌کند.

 این کارگاه  که در قالب دو نشست، ابعاد مختلف طراحی و توسعه‌ بازی‌های هایپرکژوال را از خط‌مشی طراحی تا روند تولید و مدل درآمدی، بررسی می‌کند، از این صحبت می‌شود که چرا این ژانر بازی در صنعت بازی‌سازی مستقل، نقطه‌ عطفی در جهان بوده و از ظرفیت‌های بسیاری در بازارهای داخلی برخوردار است. روند کارگاه بدین صورت است که پس از برگزاری دو سخنرانی اولیه‌، تیم‌ها شروع به طراحی و تولید نمونه‌ اولیه می‌کنند و پس از یک هفته، نمونه‌ اولیه‌شان را ارائه می‌دهند تا در مورد عامل‌های کلیدی و موارد ذکر شده در خط‌مشی طراحی بازی‌های هایپرکژوال بازخورد بگیرند.

زمان برگزاری کارگاه، روز‌های یکشنبه ۲۰ و ۲۷ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۰:۰۰ و در دانشگاه شهید بهشتی، شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب)  برگزار می‌شود.

به کلیه شرکت‌کنندگان، گواهی حضور در دوره ارائه می‌شود.

برای ثبت نام در این کارگاه به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://evnd.co/Q90mw

رویداد فَنْمادری

در سال‌های اخیر استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ارتباطات جوامع انسانی، کاربرد زیادی پیدا کرده است. تلفن‌های همراه هوشمند و اپلیکیشن‌­های گوناگون نقش تاثیرگذاری در زندگی بشر داشته است و تعجب آور نیست اگر در آینده‌ای نه چندان دور بسیاری از فعالیت‌ها به صورت مجازی درآید. پیش‌بینی می‌شود بسیاری از مشاغل امروزی نیز با فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی جایگزین شود. 

تا چندی پیش بیشتر صحبت از اثرات منفی تکنولوژی بود. حتی برخی از پژوهشگران علوم انسانی به دنبال راه­‌هایی برای کمرنگ کردن نقش تکنولوژی در زندگی انسان‌ها بودند. اما در سال‌های اخیر، با توجه به امکان‌ناپذیری حذف تکنولوژی‌های مرتبط با فضای مجازی از زندگی انسان‌ها، پژوهش­‌های متعدد و عمیقی در جهت کشف تاثیرهای مثبت این فضا شکل گرفته است. به عبارتی به جای تلاش بی‌حاصل در رویارویی با این فضای جدید، می‌توان با طراحی برنامه‌­های موثر، از قدرت نفوذ و جذابیت بالای تلفن‌های همراه هوشمند، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های دیجیتال در راستای بهبود زندگی بشر استفاده کرد.

رویداد فَنْمادری در تلاش است با کنار هم قراردادن فناوری و مادرانگی به تمامی مادران کمک کند تا راحت‌تر مادر بودن خود را تجربه کنند. در این راستا از دانشجویان، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف علوم انسانی و فنی، به ویژه حوزه‌های یادگیری، روانشناسی و تکنولوژی دعوت می‌شود تا با قرار گرفتن کنار یکدیگر، به ایده‌پردازی در حوزه محصولات فناورانه در خدمت توانمند‌سازی مادران بپردازند. 

شروع رویداد در تاریخ چهارشنبه ۷ اسفند ۹۸ بوده و همچنین اختتامیه آن در تاریخ یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد.

اهداف رویداد فَنْمادری :

شرکت در کارگاه‌های تخصصی و آشنایی با فرایند توسعه محصول

ایده‌پردازی برای تولید محصولات دیجیتالی مبتنی بر مفاهیم روانشناسی

جوایز شرکت در مسابقه:

-جمعاً پنج میلیون تومان جایزه نقدی به دو تیم برتر

-پذیرش سه تیم برتر در دوره پیش‌شتابدهی هاب

برای ثبت نام در رویداد فَنْمادری به لینک زیر مراجعه کنید.

https://evnd.co/GCN2N

بیانیه شرکت هوشمند اول بهشتی حامی رسمی سومین دوره رویداد بازی‌های جدی

با توجه به افتتاح آزمایشگاه مجهز XR شرکت هاب واقع در دانشگاه شهید بهشتی تهران، از کلیه تیم‌های فعال در این حوزه دعوت می‌شود برای بهره‌مندی از امکانات فنی و تجاری سازی این آزمایشگاه با شرکت هاب در تماس باشند. بازی‌های این دوره رویداد بازی‌های جدی که از فناوری‌های VR، AR و موارد مشابه استفاده کرده‌اند عبارتند از (به ترتیب حروف الفبا):
۱- اتاقک مجازی اوتیسم
۲- آموزش زبان
۳- بر بام
۴- تایم پورت
۵- تریاژ
۶- تفکیک پسماند
۷- توان‌بخشی کودکان فلج مغزی
۸- تیزران
۹- حشره شناسی
۱۰- شبیه‌ساز تزریق دندانپزشکی
۱۱- فب لب اوستا
۱۲- کمایار
۱۳- کمک‌های اولیه
۱۴- کیپ استپ

بر اساس اولویت‌های شرکت هاب که عبارت است از بازی‌های فاخر حوزه سرگرمی و آموزش که قابلیت تجاری‌سازی دارند، بازی‌های برتر از دید داوران این شرکت که درسومین دوره رویداد بازی‌های جدی شرکت کردند عبارتند از (به ترتیب حروف الفبا):
۱- تیزران
۲- دروازه بهشت
۳- ریشتر
۴- سارای
۵- شاه گیگیلی
۶- مدرسه خوب‌ها
۷- هانا

شرکت هاب از کلیه بازی‌های برتر برای استفاده از امکانات تجاری‌سازی و نشر بازی در شتابدهنده دعوت می‌کند.

انتخاب یک بازی از میان این‌همه بازی خوب حقیقتاً کار دشواری بود. هیئت داوری شتابدهنده هاب، با توجه به راهبردهای جدی این مجموعه در حوزه آموزش و سرگرمی، بازی باکیفیت “شاه گیگیلی” را به عنوان بازی برتر معرفی می‌کنند.

اختتامیه سومین دوره بازی های جدی سال ۱۳۹۸

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ این رویداد با هدف توسعه اکوسیستم بازی‌های جدی و توسعه مهارت آموزی جوانان به طور هم‌زمان در صندوق نوآوری و شکوفایی تهران و دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

در دوره سوم این رویداد، دبیرخانه SeGaP2019 مجموعا ۷۲ اثر دریافت کرد که تعداد بازی‌ ارائه شده به دبیرخانه این رویداد در شهر تهران ۱۸ بازی و در شهر تبریز ۱۹ بازی اعلام شد که توسط داوران بررسی و نتیجه آن در اختتامیه جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۸ روز جمعه ۶ دی‌ماه با معرفی نفرات برتر در تالار الزهرا واقع در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی تهران اعلام شد.

از میان آثار ارسال شده، پس از بررسی اولیه و بر اساس سه مرحله داوری علمی، تولید و تجاری، در نهایت ۹ بازی به عنوان فینالیست‌های جشنواره انتخاب شده‌اند.

۹ بازی جدی شامل «توان‌دست»، «تیزران»، «دستکش توان‌افزا»، «ریشتر»، «سارای»، «شاه گیگیلی»، «هانا»، «FirstAID» و «KeepStep» به مرحله نهایی راه یافتند.

 فینالیست‌های SGF2019، برای داوری نهایی به ارائه دستاوردهای خود و دفاع از بازی تولید شده پرداختند که در نهایت، بازی «تیزران» به عنوان برترین بازی جدی سال انتخاب شد.

شرکت هوشمند اول بهشتی حامی رسمی سومین دوره بازی های جدی می باشد.

سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم اختتامیه بیان کرد: در حقیقت بعد از خاتمه این برنامه کار اصلی ما شروع می‌شود. یکی از اقدامات مهم ما این است که اهمیت بازی‌های جدی را در مجموعه‌های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه‌ها منعکس کنیم. در طول این چند سال با اقداماتی که مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام داده است، شاهد توسعه و رشد این فضا هستیم ولی این فعالیت‌ها کافی نیست. با توجه به اینکه بازی‌سازان امروز درگیر این موضوع هستند و اهمیت این موضوع را درک می‌کنند، لذا لازم است که ما هم فعالیت‌های جدی تر و موثرتری را انجام دهیم.

 وی با اشاره به اهمیت تولید دانش در عرصه بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما اگر در این بخش تولید دانش نداشته باشیم، حتماً در آینده دچار مشکل خواهیم شد. لذا با برگزاری سمپوزیوم این رویداد تلاش کردیم که این وجه کار را تقویت کنیم. با تقویت مبانی نظری و علمی تلاش می‌کنیم که این پشتوانه‌ها برای اقدامات بعدی در کشور محکم‌تر شود تا کسانی که بعداً در این حوزه کار می‌کنند از این ظرفیت‌ها بتوانند استفاده نمایند.امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بازی‌های جدی بیشتر استفاده کنیم و به عنوان بازو در حل مسایل کشور کمک و یاری رسان باشد.

برگزاری نشست تسهیلات نظام وظیفه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان

در راستای سلسله نشست‌های مشاوره درباره تسهیلات نظام وظیفه، شرکت‌های دانش‌بنیان این بار در شتابدهنده هاب اقدام به برگزاری این نشست‌ها کرده است. 

در روز دوشنبه ۲ دی ماه ۱۳۹۸، این رویداد در شتابدهنده هاب برگزار شده و در این جلسه کارشناس این بحث از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیحات لازم را به مخاطبین ارائه داده و انتهای جلسه نیز به  پرسش و پاسخ حضار اختصاص داده شد.

مخاطبین این رویداد ، شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق مستقر در مرکز (یا …) و همچنین
از طرف دیگر دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا که به زودی خدمت سربازی را در پیش دارند، بودند.